Whitefül

Ez a blog csupán a magam szórakoztatására jött létre. Itt lemezkritikákat és esetenként koncertbeszámolókat lehet olvasni.

Címkék

abigail (2) ákos (1) alice (1) állampolgárság (1) angel (1) bábszínház (1) beast (1) black (1) bonanza (1) cooper (1) cross (1) dark (1) death (1) démon (1) depeche (2) diamond (14) digger (1) divinum (1) egyiptom (1) epica (4) fate (2) fejlődés (1) feldolgozás (1) feloszlás (1) fist (1) furcsaságok (2) futurisztikus (1) god (1) grave (1) hank (1) havoc (1) házasság (1) headless (1) heights (1) hell (1) human (1) illud (1) indusztriális (1) insanus (1) instrumentális (1) iron (2) judas (1) kells (1) keresztesek (1) kiadó (1) king (14) koncert (4) könyv (1) krolmark (1) leechers (1) lemez (1) lullabye (1) maiden (2) manowar (1) martin (1) melissa (1) mercyful (2) metal (1) metallica (1) mode (2) moonspell (1) morbid (1) nietzsche (1) nuns (1) oath (1) operafesztivál (1) painkiller (1) portnoy (1) powerslave (1) priest (1) probot (1) progresszivitás (1) raise (1) rammstein (2) ravn (1) remains (1) rené (1) repülés (1) revamp (1) ridegség (1) ripper (1) roadrunner (1) rob (1) rose (1) salt (1) sátán (1) shadows (1) shermann (1) siker (1) simone (2) sportaréna (1) stúdió (1) tagcsere (2) techno (1) tervek (1) them (1) tony (1) történelem (1) turné (3) unit (1) videoklip (1) vudu (1) wuthering (1) your (1) zeneipar (1)

Friss topikok

Így történt XIV.

2009.03.10. 12:02 | Wendiii | Szólj hozzá!

A Roadrunner kiadványok

2003 szeptember 8-án a Roadrunner kiadta a Two From The Vaults című dupla lemezekből álló sorozatát kilenc bandával, mint például az Annihilator, a Suffocation és az Obituary, de szerepelt benne a King Diamond és a Mercyful Fate is. A King Diamond zenekar két lemezét tartalmazó set a Fatal Portrait és Abigail albumokat tartalmazta, a másik, Mercyful Fate-et tartalmazó pedig a Melissa és a The Beginning anyagokat. Mindegyik lemez megegyezett az 1997-es remaszterizált kiadványokkal, ugyanazokkal a bónuszdalokkal.

Két héttel később, szeptember 12-én pedig egy sorozat best of lemez látott napvilágot Roots Of Roadrunner címmel. Ezeket az a Monte Conner jelentette meg, akivel a korai lemezek remaszterizált változatain dolgoztak 1997-ben. A The Best Of Mercyful Fate 14 klasszikust tartalmazott a Chimaira nevű hardcore zenekar énekesének, Mark Hunternek a lábjegyzeteivel. A The Best Of King Diamond pedig 15 nótával jelent meg, valamint a korábbi Megadeth bőgős Dave Ellefson ajánlásával.

Október 7-én pedig a Purging Talon adott ki egy DVD-t, melynek a Church Of Satan: Interview Archive volt a címe. Ez tartalmazza a már említett Geraldo-féle interjút Kinggel 1988-ból. Már maga a műsor nem egészen egy óra, King interjúja alig egy perc. A borítón látható King is egy fényképen. Ezt az interjú alatt készítették róla, és látható, hogy milyen volt a THEM időszakában az arcfestése.

The Puppet Master

2003 október 20-án a King Diamond zenekar új stúdiólemeze, a The Puppet Master hivatalosan napvilágot látott. Számos országban azonban a megjelenés dátumát november 18-ra tolták, más országokban pedig – például Kanadában – december 23 lett a dátum, és sokan panaszkodtak emiatt, mivel az amerikai turné ekkor már véget ért. Úgy tűnik, hogy a probléma disztribúciós okokra vezethető vissza. King a maga részéről úgy gondolta, hogy nagyon furcsa úgy bulikat adni három új dallal, hogy az anyag még nem jelent meg, ilyet még azelőtt sosem csinált.

Az The Puppet Master alapötlete még onnan származik, mikor a Mercyful Fate-tel koncertezett a 9 turnén. Ezen a körúton 1999 június 3-án Budapesten léptek fel és ott láttak egy Nemzeti Bábszínház nevű helyet ami kb 1500 férőhelyesnek tűnt. King el sem tudta képzelni, hogy miféle bábokat használhatnak, ha 1500 ember befér ide, biztos óriásiakat. Ugyanebben az utcában sok bábbolt is található, amik eléggé hátborzongatónak tűntek a számára. Mikor benézett, bábokat látott minden méretben, néhánya székeken ültek, mások a falra voltak akasztva, és ez máris ötleteket adott, amiket gyorsan papírra is vetett, hogy majd később felhasználja, és most érkezett el ennek az ideje. Erre az anyagra több horrorelemet tervezett, mint a legutóbbiakra, mivel sokan panaszkodtak, hogy a legutóbbi kiadványai nem annyira sötétek, mint a koraiak. Saját bevallása szerint ez volt az eddigi legjobb munkája, és a leghátborzongatóbb történet, amit valaha írt. Ez a fő szereplők tragédiáját meséli el, és az eddigiekkel ellentétben a végén a gonosz győz. Az első dal, ami kész lett, a The Cellar címet viselte, de ahogy a sztori nőtt, új nevet kapott: Midnight. Ekkoriban még egy instrumentális dal is szerepelt a tervekben, de végül is nem készült el. Bár Matt dobos a zenekarban, hozott gitártémát az albumra: ez pedig a No More Me lett. A So Sad című ballada pedig nagyon személyes King számára, mivel 90%-ban olyasvalakiről szól, aki nagyon fontos volt számára, és nem sokkal ezelőtt hunyt el: Ghost, egy fehér kandúr, ami egy állatmenhelyről került hozzá. Ez a dal az ő emlékére íródott, mivel King mindig nagyon szerette a macskákat, Ghost elvesztése nagyon elszomorította, és valahányszor meghallja ezt a dalt, mindig eszébe jut az állat. A maradék 10%-ot pedig az album kedvéért igazították át.

Mivel a sztori karácsony környékén játszódik, a Christmas című dalban a klasszikus The Little Drummer Boy témáját is felhasználták. Már a második alkalom, hogy King a karácsonyi témára épít egy sztorit, mivel szerinte ez egy nagyon meghitt ünnep, bár nem követője egyetlen vallásnak sem. Számára ez nem egy gyerekről szól, aki csodálatos módon megszületett egy szűztől, hanem neki egy régi kedves hagyomány. Gyermekként mindig majd belebetegedett a várakozásba, mindig is nagyon szerette ezt az ünnepet. Még manapság is nagyon szépnek találja, a feldíszített boltokkal együtt. Ráadásul a kedvenc étele a tradicionális dán karácsonyi ebéd, ami sült disznó, liba vagy marhahús, és a desszert, ami rizspuding (Juglrot), amiben el van dugva egy szerencsemandula. King nagyon szereti a jégkrémet és a kávét is.

Most először King megkért egy énekesnőt, Lívia Zitát, hogy néhány részt énekeljen fel a lemezre. Egyébként a képbe kerülése meglehetősen érdekes. Mikor King befejezte az Abigail II-t, Lívia egy interjút készített vele a magyar Metal Hammer számára. Ő is, akárcsak a The Puppet Master sztorija, Budapesten született, és ebben az időben az USA-ban, a Michigan egyetemen tanult, és onnan hívta fel Kinget, hogy kérdezősködjön az album kapcsán. Már egy ideje zajlott az interjú, mikor Lívia megemlítette, hogy ő is énekel, volt képzettsége is. Ezt nagyon sok ember mondta már neki, de tovább nem mentek, de Lívia mondta, hogy van egy demója, amivel kapcsolatban nagyon megtisztelő lenne, ha King mondana róla véleményt, és elküldte neki. A demón szereplő dal egy Nightwish ballada volt, és annyira érzelemdús volt, hogy King teljesen meglepődött. Amikor aztán elkezdte írni a The Puppet Master-t és egyre messzebb jutott benne, lassan rájött, hogy ez minden eddiginél teátrálisabb lesz. Viszont az volt a probléma, hogy a női főszereplőnek nagy volt a jelentősége, és ha King énekelte volna, kisebb lett volna a hatása, mintha egy nő tette volna. Ezen kívül az ötlet is tetszett Kingnek, hogy hívjanak vendégénekest, mivel az valami frisset hoz a csapatba, nagy változások nélkül. Aztán lejátszotta a csapatnak és a kiadó embereinek is Lívia demóját, akik mind egyetértettek abban, hogy őt kell meghívni. Aztán King beszélt vele, és végül odautazott és felvették vele a részeit. A rajongók is jól fogadták, tetszett nekik ez az új elem, mivel mindent teátrálisabbá tett, másrészt Kingnek is nagyon tetszett, hogy a hangja ennyire beleillik a zenébe, mivel egy kis gót hangulat is körüllengi. Ezután Lívia ugyanúgy velük tartott a turnén, mint a táncos és színésznő, Jodi Cachia.

A felvételek módjában is különbözött ez a lemez a többitől, ugyanis a főbb sávokat King otthonában vették fel, és csak ezután mentek a stúdióba. Ezúttal azonban másképp kellett dolgozniuk, mivel Az Abigail II-nél tapasztalható internetes letöltések miatt 30%-kal csökkent a költségvetésük. Ez a veszteség nem csak abban mutatkozott meg, hogy az előző lemezhez nem volt turné, hanem abban is, hogy nem volt mód arra, hogy a teljes lemezt stúdióban vegyék fel. Mindenesetre ez így sokkal jobban ment, mint hitték. Andy a saját, svédországi stúdiójában, a Los Angered-ben felvette a billentyűs részeket, és elküldte Kingnek. Minden ritmusgitár, basszus és billentyűs részt az ő otthonában rögzítettek, csak a dobokat és az éneket stúdióban, ami ezúttal is a Nomad volt. Ebben az időben Andynak egy munkája volt Svédországban, ezért összepakolta a felszerelését és hazament, hogy azt befejezze, és közben a szólókat is feljátszotta. Aztán a keverésnél visszament Kinghez a cuccával. Ezzel stúdióidőt spóroltak, nem hajtotta őket a szűkös határidő. Sokkal nyugodtabbak és felszabadultabbak voltak a munka közben. Hal és Andy King vendégszobájában laktak, és napi 12 órát dolgoztak, de teljesen különböző hangulatban. Mindent kipróbáltak, amit csak lehetett, és végül kijöttek egy olyan anyaggal, amiről King azt gondolta, hogy az eddigi legjobb, nagyon élő lett a hangzása. Egy szőnyegekkel és székekkel teli szobában hallgatták meg, hogy hallják, milyennek fogják hallani a rajongók otthon.

A tok egy 30 perces extra DVD-t is tartalmaz, amin King teljes színpadi ruhájában és arcfestéssel elmondja a The Puppet Master sztoriját. A felvételek King otthonában készültek, az ebédlő egy részét rendezték be, fekete terítőt tettek az asztalra, és kezdődött a felvétel. Még azt a bizonyos Necrnomicont is láthatjuk. Bár a költségvetés alacsony volt, King úgy gondolta, hogy jól passzol a sztori mellé, mivel a rajongók azt láthatják, hogy emlékezetből mondja el, nem használva jegyzetet, és előtte nem is próbált. Mindössze egy kamerát használtak, de háromszor mondta el az egész történetet, és a kameraállást mindháromszor változtatták, majd az egészet összeszerkesztették. Mikor végre meglett a végleges verzió, egy szombat délelőtt, 11 órakor, odakinn napsütés volt, ő csak ült a nappalijában és teljesen magával ragadta a dolog. Nem nagyon hallott negatív dolgokat ezzel kapcsolatban, bár ez csak egy bónusz volt. Az ötlet egyébként eredetileg a Metal Blade főnökétől, Brian Slagel-től származott. Mikor egyszer elment hozzá egy üzleti megbeszélésre, King elmondta neki is ugyanúgy a sztorit, mint a DVD-n, szimplán csak fejből. Ezek után mondta Brian, hogy jó lenne, ha ez felkerülne bónuszként a CD-re, de még jobb lenne, ha filmre vennék.

Mivel az Abigail II-nek nem volt turnéja, a lemez kiadását követő körút a The Puppet Masternek és az Abigail II-nek lett szentelve. Az amerikai október 18-án kezdődött Los Angelesben és a texasi San Antonio-ban ért véget november 22-én. Az európai rész pedig a karácsonyi szünet utánra lett tervezve, miután elolvad a jég. Minél inkább telt az idő, annál több hír kelt szárnyra, hogy nem is lesz Európa-turné.

Nagyjából ugyanebben az időben terjedt el az is, hogy a Mercyful Fate megszűnt. Tény, hogy King nagyon elfoglalt a saját bandájával, és nem igazán maradt arra ideje, hogy új anyagokat vegyen fel velük. Bár minden tag máshol játszik jelenleg, mindannyiuk számára nyilvánvaló, hogy bármi is történjék, a Mercyful Fate élvezi a legnagyobb prioritást. Jelenleg King és Mike a King Diamond zenekarban vannak, Sharlee a Witchery-ben és az Arch Enemy-ben zenél, Hank pedig új zenéket ír, nem csak heavy metalt, rádásul még ott van a Force Of Evil nevű bandája is, amit Bjarne-val együtt csinál. Mindenesetre, bár a Mercyful Fate nem szűnt meg, csak az idő a megmondhatója, hogy mikor lesz újra valami. Talán egyszer visszatérnek azzal a felállással, ami a legutolsó lemezükön volt, esetleg új emberekkel, de az is lehet, hogy az eredeti felállással, bármi lehetséges. Bizonyítandó, hogy a banda még létezik, tervezték egy DVD kiadását, amely 2003 karácsonyán jött volna ki. Ez színfalak mögötti jeleneteket tartalmazott volna, valamint néhány régi koncertfelvételt, olyanokat, amiket eddig még senki sem látott. A DVD kiadását végül elnapolták, és még a mai napig is várat magára.

Az amerikai turné után az egész banda Kinget leszámítva csatlakozott egy Kung Diamant nevű svéd emberhez, és egy koncertet játszottak vele december 13-án a svédországi Trollhättan-ben található Pianobaren-ben. Érdekesség: King Diamant gitárosa, Mark U Black néhány ponton kapcsolódott a King Diamondhoz, mivel játszott egy Ton Of Bricks nevű bandában, ahol az a Yonas Af Dahlström énekelt, aki Andy LaRocque, Sharlee D’Angelo és Snowy Shaw projektjében, az Illwillben is. Mark 2004-ben csatlakozott a Dream Evil nevű zenekarhoz, ahol akkoriban Snowy dobolt.

2004 elején a Roadrunner két újabb lemezt jelentetett meg a Two From The Vaults sorozat részeként: a King Diamondtól a THEM és Conspiracy albumokat, a Mercyful Fate-től a Don’t Break The Oath és a Return Of The Vampire anyagokat. Az első darab január 27-én jelent meg, az utolsó pedig július 13-án.

Február 10-én a rég várt Probot lemez is megjelent, ami a Nirvana egykori dobosának és a Foo Fighters jelenlegi frontemberének David Grohl-nak a projektje. Az album CD-n jött ki, valamint korlátozott példányszámban dupla LP-n.

Ahogy telt az idő úgy lettek egyre erősebbek a hírek, hogy nem lesz a The Puppet Masternek európai turnéja. Néhány pletyka King meggyengült egészségéről szólt, amit maga King cáfolt egy, a hivatalos honlapon megjelent nyilatkozatban augusztus 3-án. Ebben a közleményben King bevallotta, hogy valóban nem lesz Európa turné ebben az évben, politikai és emigrációs okokra hivatkozva. Tény, hogy az állampolgársági procedúra több időt vett igénybe, mint amennyire számított, és emiatt nem tudta elhagyni az országot. King 2003 márciusában folyamodott amerikai állampolgárságért, az első teszt megírásának dátuma pedig novemberben lett volna, mikor éppen turnézott. Két héttel előtte szóltak neki, már akkor turnézott, ezért szólt az ügyvédjének, hogy át kell szervezi, mert éppen az országot járja, a legközelebb decemberre számított. Csak egyszer lehet átrakatni az időpontot, utána újra kell kezdeni az egész procedúrát, amit viszont mindenképp el akart kerülni. Úgy számított, hogy nagyjából két hónap múlva esedékes a következő teszt, de nem így történt. Nem tudott mit tenni, a törvény szerint egyszerűen csak várt a következő tesztre. Azért vett ilyen sok időt igénybe, mert az amerikai kormányzat a terrorizmus miatt alaposan leellenőrzött mindenkit. Ekkor, ahogy az lenni szokott King nem vesztegette az idejét, elkezdte tervezni a következő lemezt. A dalírást néhány héttel későbbre tervezték, aztán karácsony előtt a zene felvétele következett, januárban az ének, a lemez kiadása valamikor 2005-ben. Ekkor King ígéretet tett az európai rajongóknak, hogy mindenképp turnézik náluk is. Ebben az időben King másodszor is megnősült, hat évvel a Deborah-val történt válása után. Az új felesége Lívia Zita, a fiatal énekesnő, aki a The Puppet Master albumon szerepelt, és a turnéra is ment velük. 

Címkék: állampolgárság házasság king bábszínház diamond

A bejegyzés trackback címe:

https://wendiii.blog.hu/api/trackback/id/tr84993290

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása