Whitefül

Ez a blog csupán a magam szórakoztatására jött létre. Itt lemezkritikákat és esetenként koncertbeszámolókat lehet olvasni.

Címkék

abigail (2) ákos (1) alice (1) állampolgárság (1) angel (1) bábszínház (1) beast (1) black (1) bonanza (1) cooper (1) cross (1) dark (1) death (1) démon (1) depeche (2) diamond (14) digger (1) divinum (1) egyiptom (1) epica (4) fate (2) fejlődés (1) feldolgozás (1) feloszlás (1) fist (1) furcsaságok (2) futurisztikus (1) god (1) grave (1) hank (1) havoc (1) házasság (1) headless (1) heights (1) hell (1) human (1) illud (1) indusztriális (1) insanus (1) instrumentális (1) iron (2) judas (1) kells (1) keresztesek (1) kiadó (1) king (14) koncert (4) könyv (1) krolmark (1) leechers (1) lemez (1) lullabye (1) maiden (2) manowar (1) martin (1) melissa (1) mercyful (2) metal (1) metallica (1) mode (2) moonspell (1) morbid (1) nietzsche (1) nuns (1) oath (1) operafesztivál (1) painkiller (1) portnoy (1) powerslave (1) priest (1) probot (1) progresszivitás (1) raise (1) rammstein (2) ravn (1) remains (1) rené (1) repülés (1) revamp (1) ridegség (1) ripper (1) roadrunner (1) rob (1) rose (1) salt (1) sátán (1) shadows (1) shermann (1) siker (1) simone (2) sportaréna (1) stúdió (1) tagcsere (2) techno (1) tervek (1) them (1) tony (1) történelem (1) turné (3) unit (1) videoklip (1) vudu (1) wuthering (1) your (1) zeneipar (1)

Friss topikok

Iron Maiden: Powerslave

2009.01.20. 09:47 | Wendiii | Szólj hozzá!

Megjelenés éve: 1984

Tagok: Bruce Dickinson (ének), Dave Murray (gitár), Adrian Smith (gitár), Steve Harris (basszusgitár), Nicko McBrain (dobok)

 

A zenekar aranykorának a közepén járunk. 1982-ben kiadták a The Number Of The Beast című alapvetést, majd a következő évben megfejelték egy olyan anyaggal, amit akkor a Kerrang! magazin az év albumának szavazott meg. A korong kiadását a szokásos világkörüli turné követte, melynek utolsó állomása Dortmund volt. Ezt a bulit nagyon sok tévéadás is közvetítette, de a Magyar Televízió kihagyta azt a jelenetet, amikor Eddie-t kivégezte a zenekar. Ha jól tudom, a tervek szerint nem is használták volna tovább a figurát.

A szokásos zenekari pihenő alatt Dave Murray Egyiptomba utazott, és bejárta az országot. Az ő élményei alapján Derek Riggs, a banda állandó grafikusa néhány újabb rajzzal állt elő, többek között egy olyannal, ahol Eddie feltámadt. Ez lett egyébként (kisebb változtatásokkal) a Powerslave album borítója is.

De egy albumhoz dalok is kellenek. Nos, ezeket ugyanúgy írták meg, mint az előző, Piece Of Mind anyagot: kibéreltek egy szállodát (az ötletet valószínűleg a Queentől vették át, náluk is működött), és két héttel később a komplett lemezanyaggal vonultak stúdióba.

Alapmű született. Az én szememben ez a lemez lesöpri mind a Numbert, mind a Piece Of Mind-ot. Tipikus nyitódal lett az Aces High, koncerten is jól beindítja a népet. Lendületes, egyszerű és nagyszerű. A következő dalt nem kell bemutatni senkinek, elvégre a Maiden egyik legnagyobbjáról beszélgetünk: 2 Minutes To Midnight. Rég adtak már ki instrumentális számot, a következővel pótolták is, ráadásul igen furcsa címet adtak neki: Losfer Words (Big 'Orra). A megfejtés pedig az, hogy kelet-londoni tájszólásban írták le. Rendes irodalmi angol szerint a cím így hangzik: Lost For Words (Big Horror). A banda egyébként nagyon szeret könyvekről vagy filmekről daloka írni, a Flash Of The Blade ennek egy jó példája, ugyanis Myamoto Musashiról szól. Hasonló adaptáció a Back In The Village, bár ez már inkább egy továbbfejlesztés. Na jó, elmondom érhetőbben. A Numbert lemezen hallható a The Prisoner című dal, ami egy filmsorozat alapján íródott. A sztori nagyjából annyi, hogy valami brit titkosügynök (nem, nem a 007-es) hazafelé menet elalszik és egy helyen ébred fel, amit úgy hívnak, hogy a Falu. Itt senkinek nincs neve, mindenkit egy-egy szám azonosít (Innentől már érthetőbb az "I'm not a number, I'm a free man" sor), de az ügynök mindenáron meg akar szökni innen. A Back In The Village pedig csak arról szól, hogy miután ez az ügynök kiszabadult onnan, visszatér és porig rombolja a Falut. Ezt követi a címadó nóta, a Powerslave. A hangulatot nagyon jól vissza tudták adni a színpadon is, meg lehet nézni a Live After Death DVD-n. Hiába, hogy az ezerszer elsütött galoppozós témára épül, de tudtak belevinni valamit, amitől az embernek libabőrös lesz a háta. És ezt a hangulatot még meg is tudták fejelni! a záró dal minden idők leghosszabb Maiden nótája, melyet természetesen a turnén is játszottak. Ez egy vers megzenésítése, melyhez még két idézetet is átvettek az eredeti műből. Félelmetes hangulata van ennek is, olyan a dal, mint a hullámverés: kitartó és végtelennek tűnő.

Bár a banda ez után is adott ki nagyszerű anyagokat, ez számomra pályájuk egyik koronája, melyet utolérni is csak egy album tudott (Seventh Son), túlszárnyalni egy sem. A 90-es évek nagy grunge hulláma aztán közvetett módon a Maident is megrázta, majd válságba taszította, ami Bruce Dickinson 1993-as kiválásában csúcsosodott ki. Bár 2000-ben újra a banda tagja lett, innentől a lemezeikre már egyszerűen csak annyit lehet mondani: Nagyon jó. Az aranykor már csak emlék.

Címkék: egyiptom iron maiden powerslave

A bejegyzés trackback címe:

https://wendiii.blog.hu/api/trackback/id/tr87890394

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása