Whitefül

Ez a blog csupán a magam szórakoztatására jött létre. Itt lemezkritikákat és esetenként koncertbeszámolókat lehet olvasni.

Címkék

abigail (2) ákos (1) alice (1) állampolgárság (1) angel (1) bábszínház (1) beast (1) black (1) bonanza (1) cooper (1) cross (1) dark (1) death (1) démon (1) depeche (2) diamond (14) digger (1) divinum (1) egyiptom (1) epica (4) fate (2) fejlődés (1) feldolgozás (1) feloszlás (1) fist (1) furcsaságok (2) futurisztikus (1) god (1) grave (1) hank (1) havoc (1) házasság (1) headless (1) heights (1) hell (1) human (1) illud (1) indusztriális (1) insanus (1) instrumentális (1) iron (2) judas (1) kells (1) keresztesek (1) kiadó (1) king (14) koncert (4) könyv (1) krolmark (1) leechers (1) lemez (1) lullabye (1) maiden (2) manowar (1) martin (1) melissa (1) mercyful (2) metal (1) metallica (1) mode (2) moonspell (1) morbid (1) nietzsche (1) nuns (1) oath (1) operafesztivál (1) painkiller (1) portnoy (1) powerslave (1) priest (1) probot (1) progresszivitás (1) raise (1) rammstein (2) ravn (1) remains (1) rené (1) repülés (1) revamp (1) ridegség (1) ripper (1) roadrunner (1) rob (1) rose (1) salt (1) sátán (1) shadows (1) shermann (1) siker (1) simone (2) sportaréna (1) stúdió (1) tagcsere (2) techno (1) tervek (1) them (1) tony (1) történelem (1) turné (3) unit (1) videoklip (1) vudu (1) wuthering (1) your (1) zeneipar (1)

Friss topikok

Black Sabbath: Headless Cross

2009.02.04. 21:27 | Wendiii | Szólj hozzá!

Megjelenés éve: 1989

Tagok: Tony Martin (ének), Tony Iommi (gitár), Lawrence Cottle (basszusgitár), Cozy Powell (dobok), Geoff Nichols (billentyűk)

1987-re már úgy látszott, a Black Sabbath kezd kilábalni a válságból, amibe 1981-ben, Ronnie James Dio és Vinnie Appice kiválásával süllyedt. Ekkor jelent meg ugyanis a The Eternal Idol című lemezük, ahol bemutatkozott egy addig meglehetősen ismeretlen énekes, Tony Martin. Tökéletes választás volt ő, hiszen a hangja Dio-t idézte, a szövegei pedig a régi jó Sabs recept szerint íródtak, újra előtérbe helyezve az okkult témákat, mely a legkorábbi anyagaikat jellemezte. Természetesen a lemez kiadását követően ismét ki lett rugdosva mindenki a bandából Martint kivéve. Nem sokkal ez után csatlakozott hozzájuk Cozy Powell, a néhai dobosisten, aki olyan zenekarokban fordult meg, mint például a Rainbow. A trió aztán stúdióba vonult, hogy rögzítse soron következő albumát, melynek a Headless Cross címet adták. Mivel a basszusgitáros posztra nem találtak állandó embert, egy stúdiózenészt alkalmaztak Lawrence Cottle személyében.

Már ez is sejteti, hogy nem éppen a pozitív oldaláról közelítenek a valláshoz, de a szövegekben is többször fordul elő a Sátán szó, mint a korábbi lemezeiken összesen. Az album egy rendkívül hangulatos introval veszi kezdetét, aminek a The Gates Of Hell címet adták, és ez már sejteti is, hogy mire lehet számítani az elkövetkező mintegy 40 percben. Ez rögtön a címadó dallal folytatódik, amely egyszerűségében is zseniális. Lassú dobogás, hangulatos billentyűs aláfestések és egy olyan Iommi szóló szerepel benne, amilyet a Heaven And Hell óta nem lehetett hallani. Az öszehasonlítás nem véletlen, ugyanis leginkább tényleg erre a dalra hasonlít. Ugyanezt el lehet mondani a többi nótára is, szinte mindegyik a Dio korszak egy gyöngyszemére hajaz. Az ezt követő Devil And Daughter már-már Neon Knights-os zakatolással dübörög, és folytatódik az egyik legmonumentálisabb szerzeménnyel, a When Death Calls-szal. Ezután egy kicsit gyengébb dal következik, bár szerintem csak azért nem tűnik annyira erősnek, mert a Sabbath egyik legnagyszerűbb nótája után mutatkozik be. A lemezt záró Nightwing érdemel még kiemelést, ami egy gyönyörű akusztikus felvezetésből csap át valami irgalmatlan súlyos, epikus dallá. Tony Martin a lelkét is kiadja a dalban, de ez tulajdonképpen mindegyik szerzeményre igaz. Hatalmas torka van és hihetetlenül jól bánik vele. Cozy Powell dobhangzása pedig számomra etalon. A lábdob úgy szól, mintha a mennydörgést hallanám, és még a pergőnek sincs fazékhangzása. Tony Iommi pedig Tony Iommi. Az ember, akinek a vérében van a metal. Egyedi játéka messziről felismerhető, csakúgy mint szigorú, már-már zord arckifejezése.

A Headless Cross után kiadtak egy másik lemezt is Tyr címmel, ahol ugyanez a három ember játszik, de találtak egy nagyszerű bőgőst, Neil Murray személyében. Azonban a Tyr után (talán a pénz reményében) újra összeállt az 1981-es felállás, és bár egy remek albumot hoztak össze, emberi ellentétek miatt mégsem tudtak együttmaradni. Ekkor Iommi visszahívta Martint, aki lenyelte a békát és újra a mikrofon mögé állt, bár a Tyr, vagy pláne a Headless Cross sikerét már nem sikerült megismételni. Mindenesetre elmondható, hogy ezzel az albummal ismét bearanyozódott a Black Sabbath név. Természetesen alapmű, hallgatása kötelező

 

Címkék: sátán martin tony cross headless

A bejegyzés trackback címe:

https://wendiii.blog.hu/api/trackback/id/tr24923234

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása