Whitefül

Ez a blog csupán a magam szórakoztatására jött létre. Itt lemezkritikákat és esetenként koncertbeszámolókat lehet olvasni.

Címkék

abigail (2) ákos (1) alice (1) állampolgárság (1) angel (1) bábszínház (1) beast (1) black (1) bonanza (1) cooper (1) cross (1) dark (1) death (1) démon (1) depeche (2) diamond (14) digger (1) divinum (1) egyiptom (1) epica (4) fate (2) fejlődés (1) feldolgozás (1) feloszlás (1) fist (1) furcsaságok (2) futurisztikus (1) god (1) grave (1) hank (1) havoc (1) házasság (1) headless (1) heights (1) hell (1) human (1) illud (1) indusztriális (1) insanus (1) instrumentális (1) iron (2) judas (1) kells (1) keresztesek (1) kiadó (1) king (14) koncert (4) könyv (1) krolmark (1) leechers (1) lemez (1) lullabye (1) maiden (2) manowar (1) martin (1) melissa (1) mercyful (2) metal (1) metallica (1) mode (2) moonspell (1) morbid (1) nietzsche (1) nuns (1) oath (1) operafesztivál (1) painkiller (1) portnoy (1) powerslave (1) priest (1) probot (1) progresszivitás (1) raise (1) rammstein (2) ravn (1) remains (1) rené (1) repülés (1) revamp (1) ridegség (1) ripper (1) roadrunner (1) rob (1) rose (1) salt (1) sátán (1) shadows (1) shermann (1) siker (1) simone (2) sportaréna (1) stúdió (1) tagcsere (2) techno (1) tervek (1) them (1) tony (1) történelem (1) turné (3) unit (1) videoklip (1) vudu (1) wuthering (1) your (1) zeneipar (1)

Friss topikok

Epica: Design Your Universe

2009.10.19. 10:04 | Wendiii | Szólj hozzá!

Megjelenés éve: 2009 

Tagok: Simone Simons (ének), Mark Jansen (gitár, hörgés), Isaac Delahaye (gitár), Coen Jansen (billentyűk), Yves Huts (basszusgitár), Ariën Van Weesenbeek (dobok)

Már nem is tudom, ki ajánlotta annak idején, hogy hallgassam meg az Epica előző lemezét, a The Divine Conspiracy-t, de hálás vagyok az illetőnek. Ennek hatására beszereztem a korábbi cuccaikat is, a DVD-t kivéve, ám azok nem ütötték meg a mércét, a harmadik lemezükhöz képest kifejezetten unalmasak, bár azt azért meg kell hagyni, hogy az első két album között is megfigyelhető a fejlődés. Nem tudom, hogy mi történhetett a Consign The Oblivion után, hiszen a The Divine Conspiracy egy teljesen új bandát mutatott be, sokkal átgondoltabb nótákkal, és sokkal magasabb színvonallal. Csak reménykedni lehetett benne, hogy nem ez lesz a legnagyobb alkotásuk, bár nehéz lesz felülmúlni.

Az mindenesetre jót tett nekik, hogy némi vérfrissítés történt a soraikban, ugyanis Isaac Delahaye játéka, ötletei egy kicsit más megvilágítást hoztak, elég csak ha azt mondom, hogy ezúttal vannak gitárszólók. A dalok mindenesetre sokkal komplexebbek (pedig az előző anyag témái sem azok a tipikus háromakkordos punkslágerek voltak), és sokkal durvábbak is. Külön érdekesség, hogy Mark Jansen mellett ezúttal Ariën Van Weesenbeek dobos is besegített a hörgésbe, szóval Simone-nak ezúttal két két hörgőgépet kellett ellensúlyoznia. 

Egy kicsit Rhapsody-san indul a CD, mind az intro, mint a nyitó Resign To Surrender a talján banda munkásságára hajaz. Hatalmas zúzda a dal, egy nagyon jól eltalált riffel, amire nagyon passzol a hörgés. Az az igazi koncertnóta, amit egy kicsit hiányoltam az előző anyagokról. A szöveg egyébként a The New Age Dawns sorozatot folytatja, ami a Consign lemezen kezdődött. Az ezt követő Unleashed lett a videoklipes dal. Nagyon jó lett a klip is, de nem értem, hogy kapcsolódik a nótához, mindenesetre egy nagyon jó Hatodik Érzék utánérzés lett. Maga a dal egyébként tipikus Epica, bár azon ritka dalok egyike, ahol nincsenek hörgések. A tempóváltások, Simone éteri hangja hatalmas hangulatot kölcsönöznek ebbe a dalba. Viszont a lemez egyik csúcspontja még csak ez után jön, a Martyr Of The Free World képében. Zúzda, gregorián kórus, egy hihetetlenül eltalált refrén, és egy gyönyörű gitárszóló. Azt hiszem ezzel mindent elmondtam. Emögött elhalványul az amúgy szintén zseniális Our Destiny, bár egy ilyen nóta után mindegy, mit játszanak, az nem fog jónak tűnni. A Kingdom Of Heaven egy majdnem negyedórás progresszív eposz, ami jó, de azért az előző lemez címadó dala ami ugyanilyen hosszú, jobban sikerült. A Tides Of Times se akkora kaliberű lírai mint az előző anyag Safeguard To Paradise címűje. Viszont a Semblance Of Liberty lett a lemez másik csúcspontja ismét a nagyszerű refrénjével, és a váltott hörgés-női ének eltaláltsága miatt. A White Waters-t pedig nyugodtan le lehetett volna hagyni, vagy bónuszdalként rátenni valami válogatásra, vagy egy japán kiadásra. Egy viszonylag semmitmondó dal, amit még az sem dob fel, hogy a Sonata Arcticás Tony Kakko is énekel egyet. A címadó, és egyben a záró nóta viszont megint egy hatalmas szerzemény, az a jóféle Epica őrlés, tele tempóváltásokkal, gyönyőrű énekdallamokkal.

Azt kell mondjam, hogy sikerült felülmúlniuk az előző anyagot, még a tölteléknóták ellenére is, bár most akkora fejlődés nem volt érzékelhető, mint a Consign és a Divine között. De fejlődtek, és ez a lényeg. Csak ne váljanak önmaguk kliséjévé, mert akkor úgy járnak, mint a Rhapsody: nem tudnak megújulni, és unalomba fullad a dolog, annál meg azért többet érdemelnek. Rajongóknak kötelező.

Címkék: fejlődés simone tagcsere

A bejegyzés trackback címe:

https://wendiii.blog.hu/api/trackback/id/tr21459822

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása